tisdag 14 september 2010

Ineffektiv effektivitet

Upp som en sol klockan 5 idag. Upp åtminstone. Vad mörkt det var! Smög till jobbet gäspandes hela vägen men kom fram till slut. Nu skulle jag passa på att få saker gjorda, minsann!
Började med sotsvart kaffe och en kik på maken som satt på andra sidan. Lite hjärteknip av tacksamhet.

Men där kunde jag inte sitta och drömma. Nu skulle det registreras leverantörsfakturor. Idag gjorde jag lite annorlunda mot hur jag brukar. Tänkte att det skulle bli bättre. Det blev det inte. Tröttheten tog ut sin rätt och nu blir det dubbelt istället. Varför ändra på en fungerande rutin? Sucksuck.

Konstaterade igår att denna veckan är fullproppad med aktiviteter varenda kväll. Känns så där men det får gå. Måste det ju.

2 kommentarer:

  1. Bäst att inte ändra för mycket i arbetsmomenten det brukar alltid bli att man får gör allt två gånger. Samma här ;D

    SvaraRadera
  2. Ja är man för trött blir det ingen ordning alls liksom...

    Jag gillar inte heller att ha för mycket uppbokat. Lagom är bäst!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails