söndag 17 oktober 2010

Är detta inte djurplågeri så säg?

Jag har redan tidigare gjort klart vad jag känner när det gäller minkutsläppen. Idag läser jag om några av dem som sysslar med detta, "vi ser oss inte som brottslingar"... Nähääää... Kom hit och rensa upp efter er då, ta ert djurrättsliga ansvar. Träd fram och hämta de djur som nu har ihjäl varandra i sin desperata kamp efter mat. De som knappt orkar röra sig pga svält och kyla. De som äter upp höns och har ihjäl tamkaniner. Jag vill nämligen inte längre.

Vill inte hitta minkar överallt, varken döda eller levande, så fort man lyfter på en presenning eller bara ska stiga in i bilen. Vill inte höra dem bråka och slita i varandra.

Om ni är så angelägna om att visa er medkänsla med alla djur, tänk lite längre. Tänk, helt enkelt.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med dig. Det här är verkligen inte rätt sätt om man har åsikter om djurhållningen.

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte rätt mot minkarna som suttit i små små burar och inte har en aning om hur de ska klara sig på egen hand. Deras sista tid i livet var inte ett dugg bättre än det i buren. Men jag kan förstå "räddarnas" desperata önskan om att minkarna ska få det bättre- att släppa ut dem rakt av är dock inte lösningen. :-( Två fel gör inte ett rätt.....

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails