tisdag 9 augusti 2011

Måndagens strapatser

Det gick över förväntan att stiga upp igår. Visst hade jag vaknat en massa gånger som man gärna gör när det är dags att vakna av alarmet igen men var ändå ganska utvilad. Inga problem att ta på träningsgrejerna och ge mig ut i skogen fast klockan bara var kvart i fem.
Mötte grannen med hund som hurtigt frågade om det var dags att motionera bort semesterfläsket!?! Vad menar hon? Hmpf.
Tur att jag inte har såna nojor, bara svarade "Ja, nu jäklar!"

Funderade lite på det där när jag gick vidare, jag tror inte att den frågan hade ställts till nån som verkligen skulle behöva få bort en hel del. Eller vad tror ni?

Nåja, min promenad blev en 40-minutare och sen blev det kaffe och vatten. En banan slank ner också innan jobbet. Frös så jag skakade när eftersvettningarna gjort sitt! Och jag veeeet att det beror på att kroppen ville ha påfyllning.
Jag ska ta tag i det där!

Min kropp har en ämnesomsättning som heter duga och så fort jag börjar använda den mer än det vanliga så skriker den efter meeeer. Min LCHF-kost håller den i schack och har gjort så i 2,5 år utan problem men eftersom jag nu ska sätta lite mer fart så måste jag planera in extra tankning efter träning.

Efter styrkepasset (ca 40 min axlar och triceps, inkl uppvärmning på motionscykel) igår kväll blev det en proteindrink och två kokta ägg med majonäs. Imorse var jag inte alls så hungrig när jag vaknade.

Men som sagt, bättring krävs där. Ska jobba lite annorlunda ett tag och kommer därför att kunna fixa både promenader och styrketräning på mornarna och det känns kanon, speciellt så här i början. Har en positiv känsla i kroppen nu så det ska nog kunna funka!

,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails