söndag 2 oktober 2011

Appar istället för zappar

Föll för nymodigheterna (som inte är så nya längre, jag veeet...) och har numera också en smartphone. Med denna följer en massa onödiga (?) grejer men även en hel massa kul och "nyttigt".
Jag har fastnat för Wordfeud, naturligtvis. Ord, ord, ord. Går ju inte att stå emot när man är en sån som jag som både är tävlingsmänniska och ordvrängare :-)

Snart har jag nog vant mig vid att man visst kan lägga mer eller mindre knäppa ord, böjda och sånt som absolut inte tillåts i t ex Alfapet. Det är på andra hållet också, inga förkortningar eller liknande ges poäng för. Vissa ord går bra ibland, nästa gång finns det inte i svenskan... Jaja, kul är det!

En annan grej som jag börjat använda är Runkeeper. Peppning i träningen är inte fel. Kul att kunna ta sig igenom alla de rundor jag brukar gå och se hur långa de är och hur snabbt jag klarar av dem. Nästa gång ska jag naturligtvis slå mig själv och kanske bränns det nån liten extra kalori då.

Walking Activity 6.73 km | RunKeeper

Har testat lite olika arbetstider ett tag, både för att kunna sträcka ut maskintiden över fler timmar (positivt för tillverkningen) och för att jag tycker det är toppen att få träningen gjord på morgonen. Ska pröva ännu ett grepp imorgon. Upp och börja klockan 5, sticka hem 1,5 timme när de andra kommer vid 6.30. Då hinner jag ta 4-kilometaren och styrketräna innan jag fixar frukost kl 8 och sen tillbaka vid 8.30. Plus att lillan fått lite sällskap innan skolan också (och jag har klarat mig från morgonrusningen som är värst vid 6-snåret här hemma). Låter bra just nu, hoppas det blir som jag tänkt mig.


1 kommentar:

  1. hehe ja wordfeud är lätt att fastna för :P

    http://gbg-styrka.blogspot.com/

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails