tisdag 27 december 2011

Dag -4 blev inte som planerat

Hmmm... Igår kväll fick jag av chefen veta att vi minsann skulle jobba. Någonstans i kommunikationen hade det tydligen brustit. När vi diskuterade mellandagarna så lät det ungefär ; "vi får se...kanske nån dag..." Min tolkning var således att vi skulle jobba minsta möjliga. Absolut inte idag.

Jag skulle ju träna. Komma och förstöra mitt upplägg med jobb. *hmpf*

Jaja, jag tog sovmorgon i alla fall. Hade tänkt att ta en promenad innan frukost men vaknade inte förrän 8.30. När hände det senast??? Antagligen är min kropp i fullständig chock efter de senaste dagarna i rörelse :-)
Det blev några timmars arbete sen strejkade jag. Chefen fick klara det där själv, i sällskap med 2 av döttrarna som minsann behöver sysselsättas på jullovet. Mamma har annat att göra.

Efter en välbehövlig lunch (försenad och efterlängtad) tog jag ett motionspass med att städa rummet som ska bli kombinerat gästrum/gym. Det var svettigt så det räckte. Nu är det en del hantlar o dyl på plats. Och jaaaaa, jag tänker använda dem ikväll. Inte börja slarva, inte - då blir det smäll på fingrarna! Kanske bättre att släppa en av de tyngsta på foten, förresten? När den arbetande chefen kommer hem har han lovat mig att agera bärhjälp så resten också hamnar där det ska :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails