söndag 8 januari 2012

Dag 6 och 7

Igår var en sån där mellandag. Inte så att det var rea på nåt här hemma, det skulle väl i så fall varit en viss trötthet som jag gärna skulle gjort mig av med.
Började morgonen med en timmes promenad (i betydligt tristare väder) och det kändes ytterligare lättare, trots att jag inte kunde älga på som jag ville pga halka. Sån där förrädisk som inte syns, ni vet.

Hade tänkt mig att träna på förmiddagen efter att frukosten sjunkit ned till försvarlig nivå men det kom annat emellan. Jag lät annat komma emellan. Helt plötsligt var det som om all luft gått ur mig... Ville bara lägga mig och sova. Det är inte så att jag har noll koll på vad det kan bero på, jag är inte dum i huvet :-)
Om man chockar kroppen som jag gjort denna veckan (egentligen även förra...) så kräver den lite vila till slut. Inget konstigt aaaalls.
Jag tycker däremot det känns konstigt att Fitnessfightsträningen ska utföras varje dag, ingen vilodag som jag är van vid. Kan bero på att man inte kör så tungt (viktmässigt, alltså) eller på att det är en helkroppsgenomkörning varje gång. Konstigt känns det i alla fall. Tydligen tycker även min kropp det. Jag lyssnar på den för den brukar vara rätt klok :-) Det var ju inte så att jag låg på latsidan, den PW jag gick brände en hel del så nåt dåligt samvete har jag inte.

Idag vaknade jag tidigare och piggare. Efter kaffet var det inte svårt att ta på sig underställ med tillhörande allt och bege sig ut. Tog en annan, längre, runda idag och det kändes. Ni måste ha hört min mage skrika, sista 2 kilometerna gapade och gnisslade den efter energipåfyllning. Tur att jag har en sån förstående make som hade allt klart när jag (nästan) ramlade in genom dörren.

Idag pallade jag även att träna igen och totalt har det blivit 8,5 timme denna veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails