torsdag 23 februari 2012

Jahapp, det var den veckan det...

Över en vecka sen jag skrev. Över en vecka sen jag tränade. Om man inte ska räkna de timmar i helgen när jag varvade mellan att träna magen genom att använda skrattmusklerna och att dansa/gå i högklackade pjucks. Naturligtvis i kombination också emellanåt ;-)

Hojkryssningen till Riga var helt OK, även om det gungade lite väl bra på hemvägen. Trevliga människor, både de jag redan känner och dem man träffade på i diverse konstiga situationer.

Dessutom har två tydliga (?) tecken på att det är dags att skaffa MC-kort har visat sig, det första var medbjudningen på helgens kryss och det andra var när jag hittade mitt körkortstillstånd till BE-kortet och skulle slänga det. Va? Det står ABE! Och det gäller ett år till...
Farligt, farligt!

Måndag och tisdag har det blivit ett par promenader i halka och snö, nästan två timmar, faktiskt. Med andra ord har jag inte varit helt förslappad, trots allt.

I söndags låg min vecka framför mig tom och redo att fyllas av träning. Tänkte jag. Så blev det inte. Det är saker som ska fixas hela tiden. Vissa beräknade till en timme tar fyra. Andra dyker upp lika välkomna som en böld i röven på cykelsemestern.

Meeeen, det ljusnar. Imorse syntes himlen redan innan halvsju och i detta nu skiner solen fortfarande. Alltså utökas den promenadvänliga tiden för varje dag! Ikväll blir det föräldramöte men kanske, kanske blir det kort nog så att jag kan ta mig ett styrkepass efteråt? Hoppas!

Vecka 7 blev som följer:
Måndag 0,75 tim promenad +
0,75 tim styrka
Tisdag 0,75 tim promenad +
0,75 tim styrka
Onsdag Skratt
Torsdag Skratt
Fredag Skratt och båtaktiviteter
Lördag Skratt, Rigapromenad och båtaktiviteter
Söndag Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiila

Totalt: 3 tim (som räknas)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails