måndag 6 februari 2012

Kära Skatteverket!

Jag har upptäckt ett fel. Eller fler, om jag ska vara riktigt ärlig.

När jag (i egenskap av ombud för juridisk person) härförleden öppnade inkommen post från Er, vårt högt aktade Skatteverk, kunde jag inte se hela bilden.

Den så viktiga informationen ni ville förmedla försvann ut i tomma intet, bort i högermariginalen. Den var abrupt avklippt. Orden var halva, meningen med detta meddelande blev outtalad.

Nu undrar jag - i min enfald naturligtvis - om jag kan göra på samma sätt när jag ska skicka in kommande skattedeklaration. Kan jag klippa bort lite information till höger? T ex ett par-tre nollor?
Detta skulle underlätta avsevärt för mig (och den juridiska person jag representerar) så om det är OK gör vi så.

Ni kan väl återkomma med svar snarast möjligt, dock senast för en timme sedan, annars ser jag mig nödgad att ta ut en straffavgift för förseningen. Hoppas ni kan läsa hela detta då jag ännu inte ändrat mina inställningar till att mer överensstämma med era.

Ha en trevlig dag, om än lite vingklippt och försenad!

, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails