fredag 14 september 2012

En liten läsk, en centimeter cigg och ett knäckebröd, tack!



Lånad från det oändliga nätet




Kan bara inte låta bli... På tal om New Yorks förbud mot att sälja stora läskmuggar. Eller vadå, kanske får de sälja vilken j-a storlek på muggar som helst, bara inte innehållet fyller ända upp...
Visst är lösningen på sockerberoendet och fetman nära nu?

Amerikanerna (läs NY-borna) reagerar med ilska och tänker minsann köpa 2 (!!) små istället. Jepp. Upp till kamp! Håll hårt i dina rättigheter!

Men... hur snett är inte detta? Kan vi människor inte tänka själva och se till att hålla borta onyttigheter från vår kropp alldeles på egen hand? Ska man kunna köpa t ex cigaretter i stump? "Idag är det måndag och jag vet att jag inte borde, men en 2-centimeterscigg kan jag väl unna mig? Det är ju bara 2 centimeter..." 
Cigaretter i "gör-det-själv"-paket? Snoppa dina cigaretter i önskad längd.
Vi kanske kan börja med det gamla systemet som fanns för mjölk? Ta med egen flaska - i önskad storlek - och fyll på den läskmängd din kropp klarar. 

Allt som är onyttigt/farligt kan få egna förbud så vi slipper tänka. Tänk också vad arbetstillfällen det skulle skapa, alla kontrollmänniskor som skulle behövas. Eller skulle det funka med familjeövervakare? Var och en får sin egen familjemedlem att hålla reda på. Då skulle man kunna minska de renodlade kontrollpersonerna eftersom det bara vore ensamstående som behövde utomstående övervakare.

Jag skulle i så fall vilja ha ett knäckebrödsförbud. Det skulle min mage önskat sig att jag hade följt. I 2 dagar har den mullrat och grymtat över de 2 skivorna jag smällde i mig häromkvällen...
Men nä, jag klarar det ändå. Nästa gång jag får för mig att jag MÅSTE ha en knäckemacka tänker jag tillbaka på knipet och det uppblåsta som följer och så skiter jag i det, helt enkelt!




 , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails