lördag 15 september 2012

Önskemål om textändring

Det finns några saker som jag skulle uppskatta om de ändrades. Vissa fraser som jag råkar ut för titt som tätt. Jag skulle vilja byta ut lite, ge ny innebörd. Eller vad säger ni om dessa förslag?


När du ska utföra dina bankärenden - "Vänta, data hämtas..." Visst vore det bättre om det stod "Vänta, pengar hämtas"? Det hade liksom underlättat på så många sätt.

På mjölken - "Extra lång hållbarhet" Men hallå!!! Hållbarheten är det inga som helst problem med, mjölken är slut en vecka innan Bäst-före-datum. Jag vill ha mjölkpaket där det står "Räcker extra länge"
Egen ko är inget alternativ, även om både det och ett kacklande hönshus hade underlättat. Och kanske gjort kravet på "Pengar hämtas..." lite mindre.

Det är bara några, kommer ni på fler?


Förresten, Volvo kräver att deras underleverantörer ska sänka sina priser med minst 20% annars upphör samarbetet. Vad tror ni om att jag går in i matvaruaffären och sätter hårt mot hårt; Sänk priset på maten med minst 20% annars upphör vårt samarbete! Visst skulle det märkas om vår hushållskassa försvann därifrån men jag tror inte riktigt på att jag skulle få önskad effekt. Vad tror ni?


, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails