måndag 29 oktober 2012

Screw driver



Jag är - om jag får säga det själv - inte helt bakom flötet när det gäller tekniska grejer. Jag tycker det är rätt kul att pilla och utforska saker. OM jag är på humör. För det vet ni väl, man måste vara på humör för att pilla.

Idag skulle jag ta mig för att äntligen installera mätmanickerna på en bärbar dator. Tyckte jag var i rätt stämning för det.
Fram med datorn och sen var det bara att vänta. Och vänta. Det är inte dagens modell på den och man blir ju lite bortskämd med fart och fläkt. Speciellt när något ska fixas bara "sådär" för att det egentligen inte är så kul.

Till slut tröskade den igång i alla fall och jag började koppla in och leta drivrutiner. "Tjoff" så var ena delen installerad. Över på nästa då...

Oj, här gäller det att akta sig! Annars kan man få en "injyry" av den enoooormt stora mejseln som man måste använda för att öppna batteriluckan.


Sen så började strulet... Har tydligen inte rätt kabel till att fixa andra delen. "Kablar också!" Det är då jag blir så där trött. Så att jag suckar och undrar vad jag håller på med. Sen får man ta fram den där envisheten som finns och jobba vidare. Fundera lite extra på en lösning.

Och det är då jag helt plötsligt tar till drastiska åtgärder, dvs läser bruksanvisningen(!!!). Jag ska väl inte ha nån kabel till det som ska läsas av trådlöst, heller. Måste varit vattnet jag drack där i pausen som fick måndagsdimman att lyfta. Nu är allt klappat och klart, bara att hitta rätt mätinstrument att koppla in. Med kabel till den trådlösa manicken som skickar data till den tröga datorn.

That's life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails