söndag 28 oktober 2012

Söndagslängd

Klev upp ur bingen glad i hågen (jaja, klev upp i alla fall) halv åtta. Fast det visade sig att klockan helt plötsligt skulle gå på vintertid och vips! så var den halv sju istället. Inte gjorde det mig nåt. Ännu en timme att njuta av söndagsångesten!
Nä, idag har varit en väldigt skön dag. Tror det beror på att jag både har fått en del saker gjorda och tagit det lugnt. Även om det bara var småsaker som utfördes så är det gött att det händer nåt. Är man tråkig då eller är man tråkig?

Det blev en beställning på skjutdörrar och garderobsinredning, ett steg närmare ordning på (snart fd) kontoret. Bara det ger energi i massor, hatar röra... Även om det dröjer några veckor innan det kommer på plats så är det på G.

Rensade papper och betalade lite räkningar, bäddade rent i våra sängar, putsade fönster och städade lite allmänt i vårt rum. Tänk, vad lugnt och fridfullt det känns nu. Lugnet före stormen. Ikväll blir det sjögång igen, det har vi varje kväll vid sänggång numera. Avundsjuk? Det finns det ingen anledning till, jag lovar.

Vi har paret Hedvig och Helga Allansson som står för den sjögången, nämligen. På dagen 4 månader idag är de fortfarande kattbebisar som älskar att jaga varandra. Högt och lågt och gärna över oss när vi lagt oss. Ljuvligt! Eller inte. Jag vet att det går över ganska snabbt så jag låter det fortgå en stund och rätt vad det är så slutar det :-)


Förresten, det finns fler saker som är förknippade med just det här datumet kom jag på innan. För 30 år sedan just den 28/10 fick jag börja övningsköra! Kan ni fatta, hur kunde de låta en 2-åring köra bil????

Hur skumt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails