onsdag 17 oktober 2012

Tänker...

Visst låter det otroligt men jag gör faktiskt det ibland. Alldeles för mycket till och med. Fast ibland alldeles för sent också. Nu är det för mycket. Tänk, alltså.

Det allra värsta är att jag kan inte skriva om vad. För se det går inte alls för sig! Då vet man inte alls vad som skulle kunna hända. Och det vill man ju. Veta, alltså.

Så jag bara babblar på om ingenting. Tills jag kan säga någonting.

För visst är ni också jättenyfikna? Det är jag.

Men jag kan tala om att idag har det blivit mätt. Kontoret som förr i tiden - innan vi byggde till - var ett sovrum. Nu är det ett genomgångsrum med bara en massa skräp. Mörkt och trist och svårt att ha till nåt vettigt. I det här huset vi kallar vårt är det en sak som saknas allra mest - förrådsutrymme!

Kolla här hur det ser ut nu (känsliga tittare varnas vänligt men bestämt, scrolla snabbt om ni vill undvika...)


Det råder ingen som helst peace här...

Idag har jag alltså påbörjat (bara 10 år sen vi byggde till...) en av problemlösningsmetoderna. Det ska bli skjutdörrar med en massa dold förvaring bakom. Hör ni hur dyrt det låter? Och jag har bara börjat räkna på dörrarna än...

Men nu ska det ske. Jag får blunda och låtsas att jag vunnit på Lotto eller nåt.


, ,

1 kommentar:

  1. Hej!

    Det låter som en intressant renovering! Visst kanske det blir dyrt, men det är troligtvis värt det :)

    Jag jobbar på ett byggforum och skulle tycka det vore kul om du ville skriva lite om din renovering där. Jag har i så fall en välkomstpresent att skicka!

    Du får gärna höra av dig till mig på min mejl: helgibyggla@gmail.com så kan jag berätta mer.

    Lycka till med allt annars!

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails