torsdag 25 oktober 2012

Ute och cyklar

Sitter och kollar på Plus. Där är det snack om second hand, slit och släng o dyl. Köpstopp och bojkott.

En kille bojkottar livsmedelskedjorna och använder sig av cykelkedja istället. Han åker runt på sin tvåhjuling och handlar sin mat hos lokala bönder.Påstår att han betalat hälften mot innan på det sättet, under ett år.
Ja, så kan det kanske vara om man inte frestas av godis, tidningar och annat vid kassan. Inte för att jag är en sån som okynnesköper så ofta, gäller ju bara att vara mätt när man handlar :-)

Tror i och för sig att även vårt matkonto skulle sjunka om vi skulle cykla och handla. Hur skulle vi få plats med allt? Ryggsäck? Våra 20-25 liter mjölk och dryga 100 ägg i veckan känns inte som att de passar in där. Cykelkärra, kanske? Tänk, all den motionen skulle kräva ännu mer protein till min lekamen, dvs fler ägg. Nä, en ko och några höns vore kanon att ha här hemma istället. Om de inte skulle skötas också.

Jag har istället haft lite skötsel av hjärtat idag. Det har pumpat minsann! Omstart på innebandyn, jag har haft förhinder i 4 veckor eller nåt. Idag fanns jag på plats och det kändes så däääär i början. Flåsflås. Åsså fattar jag inte varför målen ska vara så små??? Kvittar hur jag försöker så vill inte bolljäkeln gå in... Och jag som faktiskt ansett mig ha bollkänsla. Tempus ändrat där då. Imperfekt numera. Kanske kan ändras till futurum om jag inte missar varenda gång? Och då menar jag inte målet.

Förresten har jag också varit och shoppat secondhand idag, det blev 3 tavlor, 8 böcker, 2 vaser och en tekopp som jag ska mysa med i höstrusket (som idag var en bra bit på väg mot vinter eftersom det snöade..). Alltså, vasmys vet jag inte, men tekoppen och böckerna passar in i bilden.
.

Jag gillar när en bok kostar en femma, blir nästan lite hagalen då. Böcker är "vill-ha"-grejer för mig, jag är ingen biblioteksmänniska, jag vill äga. Fast jag läser aldrig om något så jag vet inte varför. Hang-up? Möjligt.
Svammel, svammel. Bättre att säga suss gott, syns imorgon :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails