tisdag 13 november 2012

Räkna med mig


Lite dåligt med ork till att skriva just nu men en kort dagsrapport kan jag kanske mäkta med.
Började dagen som vanligt strax innan sex och sen gick det. Vidare. Klockan tickade på och jag utförde en del sysslor. Alldeles för få för att jag ska vara nöjd men vem sjutton har sagt att man ska vara så himla nöjd hela tiden???
Bland annat räknade jag lite. Som ni kanske ser så var bitarna uppmärkta så jag inte skulle tappa räkningen mitt i alltihop.

Matematik på högsta nivå
Döttrarna ville se till att hålla räkningen på sina bakverk så att det fanns kvar till alla i klassen vid fikat. Tur att man inte lider av sötsug och behöver känna sig träffad av lappens budskap. Det är snarare de fyrbenta som behöver upplysas om detta men de har inte kommit riktigt så långt i sin utveckling än.

Kattlapp?
Nu ikväll så blev det matlagning och fortsatt röjning i garderobsträsket så nu känner jag mig litegrann som Frasse...
Kattslapp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails