måndag 12 november 2012

Ögonrelaterat



I fredags var jag med kära mor till optikern, något som har varit välbehövligt länge men som skjutits upp och upp och upp. Nu blev det av så nu kanske hon slipper en liten bit av huvudvärken, den som är synrelaterad i alla fall.

Jag kunde ju inte låta bli att prova lite bågar, heller. Det är ju rätt kul när man inte måste välja just då :-)

Hittade direkt ett par skithäftiga som skulle passa mig perfekt! Olika, starka, färger på ett par bågar som är ungefär likadana i formen som dem jag har. Nu kanske jag ska slå till och fixa mig ett par gammelögon? Progressiva linser har jag ju haft ett tag och det funkar rätt OK men ibland är det skönt att ta ur dem och låta ögona vila litta.

Liknande fast mycket starkare färger var det

Svalde djupt och frågade vad det skulle kosta. OK, jag får fundera lite till... Men de var snygga! Och om jag slår ut kostnaden på den tid jag (förhoppningsvis) kommer att kunna använda dem så... Ja, ni hör resonemanget, jag vill verkligen ha dem. Fast det finns ju billigare alternativ, förstås. Suck.

Ett tecken på att jag inte har mina glasögon så ofta; Igår när jag skulle tvätta bort sminket så glömde jag ta av dem. Blev inte alls bra kan jag meddela. Mascaran satt kvar där under glasen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails