torsdag 1 november 2012

Potatisbullar och blodpudding

Jajamen, Ingela, du hade alldeles rätt i din gissning på detta. Huuur kunde du gissa det? Tycker jag gjorde det svårt genom att slänga in en bild på mig där på slutet (visste inte riktigt hur jag skulle rita en pudding i Paint...).

Eftersom du var den första/nästan enda som gissade och det blev så rätt så skänker jag dig härmed ÄRAN. Eller så kan du få välja en bok från mina välfyllda hyllor :-) Bara att fråga efter nåt, kan ju hända att det finns.

Vad jag ville få fram med det där inlägget om vad barn önskar sig är att mina ungar känns lite annorlunda mot många andra jag stött på. Åtminstone i just detta. Hur många väljer potatisbullar och blodpudding när de får önska käk? Inte jag, det kan jag lova! Det sistnämnda försökte jag mig på nån graviditet när jag hade taskigt blodvärde, det fyllde på spyfrekvensen kan jag lova... blä. Aldrig mer.

Nä, det där får de gå till andra och "njuta" av, något de brukar få chans till några gånger om året. Vi får tacka för den möjligheten så jag slipper stå till tjänst med just detta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails