onsdag 5 december 2012

Dags att se bättre ut!

Om en liten stund är det dags att dra till stället där man förhoppningsvis kan greja så jag ser bättre ut. Och nej, det är ingen plastikklinik.

Håller på att - än en gång - prova ut nya styrkor på mina aggressiva  progressiva linser. Det är jobbigt. Ser jag bra på långt håll så suddar det till sig när jag ska läsa, och tvärtom. Nu sitter jag utan något alls (i/på ögonen, alltså, jag är faktiskt en arbetande kvinna) och då funkar det att skriva. Och se vad jag skriver.

Nu har jag bestämt mig. Det får bli en glasögoninvestering. Mina gamla är 10 år så det kan jag väl vara värd? Blir säkert bara ibland som de kommer att användas men bara känslan av att ha dem att ta till, den är skön. Jag VÄGRAR bli en sån där brillorna skuttar från näsan till huvudet och tillbaka. Eller som kikar över kanten med ögona på nästippen. Nej tack.

Hoppas nu bara att "mina" bågar finns kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails