onsdag 5 december 2012

Fortsättning för syns skull

Åkte genom ett par vintriga samhällen med mina 10-åriga glasögon på näsan, utan problem. Inga jag såg i alla fall. Anlände i tid trots vissa parkeringsproblem. Varför ploga alla parkeringsplatser, liksom? Bättre att lämpa snön mitt i allt så det får plats färre bilar. Jaja, finns säkert nån jättebra förklaring på det.

Mätning av styrka och tryck genomfördes. Det är allt lite otäckt när luften poffar till i ögonen. Fast man är beredd så är man inte beredd. Sug på den :-)

Sedan var det en alldeles normal synundersökning med vissa gissningar på om det är O, G eller D där på raden, ifall det ena alternativet är bättre än det andra, o s v. När avståndssynen var klar så skulle det kollas hur det skulle bli på närmare håll. Nån manick med både lodräta och vågräta streck.

"Vilka streck ser svartast ut?
Hmmm... jag kisade och ville nästan luta huvudet lite men det gick ju inte. De två högra, tror jag, sa jag till slut.
"Jag menar om det är de liggande eller stående"
Oj, jag ser bara stående... (och de var säkert precis lika svarta allihop...)
"Oj" sa även hon. Och ändrade nåt så att jag till slut såg alla strecken.

Så kom det till det som brukar vara så svårt. Välja bågar. Det tog ca 1/2 minut. Det var den tiden som förflöt på vägen fram till dem jag velat ha sedan jag såg dem första gången. Jag behövde inte ens visa, hon kom ihåg. Det tar nog längre tid att skrapa ihop till betalningen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails