fredag 21 december 2012

Klappat och klart

Igår fixades sista klappen och allt är inslaget. Bara granen kvar att få hem. Visst är vi ute i god tid? Jag tar det som ett tecken på att vi inte är julhysteriska utan tar det som det kommer.

Det här är INTE en gran

Imorse klarade jag av första delmålet av min utmaning, är nu uppe på över 2 mil denna veckan. Mer ska det bli! Helgen kommer med möjlighet till ljus och längre sträckor.

Benen var dock inte riktigt på min sida. Träningsvärken i låren gjorde att det var lite tungt första kilometern och snittet var högre än det brukar men det göööör inget. Denna gången, vill säga.

Snart ligger 11 dagars oändlig (?) ledighet framför mig. Har inte riktigt fattat det, begriper inte ens att det är fredag idag. Ska bli skönt i vilket fall och efter det kanske det kommer in lite spänning och nyheter i mitt liv? Vem vet?

Något som också är lite underligt är när ett av barnen kommer och frågar om man ska tvätta bort "finnmedlet" eller låta det vara. Jag läser det finstilta - för jag klarar faktiskt det med nya brillsen - och talar om att det ska tvättas bort med varmt vatten. Då ökar barnet ifråga på stegen och småspringer de få stegen till badrummet. Varför, liksom? Trodde hon det skulle vara frätande helt plötsligt för att hon fick reda på hur det skulle vara? Hmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails