lördag 15 december 2012

Snökaos!?!

Var är det jag bor nu då?
Vaknade tidigt (eftersom jag packade mig i säng tidigt med en bok och somnade omgående) och skuttade upp ur sängen. Trallande. OK, det var en lätt överdrift. Jag klev upp helt enkelt.

Det var fortfarande mörkt ute och jag vill gärna ha åtminstone en gnutta ljus när jag ska trajja iväg. Pannlampa finns men är det inte tvunget så går jag hellre utan. Snön vräkte ner och egentligen såg det inte alls lockande ut.
Jag bestämde mig redan igår att det får vara slut på dumheterna nu. Bara att suga tag i det och göra som "förr". Träna och ut och gå. Då var jag minsann uppe tidigt flera gånger i veckan och startade dagen med en timmes promenad. I ur och skur. Det gör under både på humör och ork. Frågan är varför jag slutade när jag vet att det är nåt som förbättrar mitt mående?

Skit samma, det är framåt blicken ska riktas!
Efter kaffet och när det började dagas klev jag utanför dörren. Det hade nog kommit 1 dm snö under natten och det piskade av blåsten. En kort funderare och sen var det bestämt vart jag skulle ta vägen. Bestämde med mig själv att det skulle inte finnas något som skulle få mig att vända tidigare än det.

Motvind som gjorde att snön kändes som blästersand.
Oplogad väg med trögt väglag.
Svettig.
Motlut som inte syntes men kändes.

Inget stoppade mig. Jag kan när jag vill. 
5,4 km på ca 49 minuter (och då stannade jag till och fotade "snökaoset" också). 
Anlände till hemmet och skottade mig in till frukosten som stod framdukad - ägg och bacon, naturligtvis!

Inte insnöade alls

"Hann inte" in med cyklarna i år heller

Bocken brinner, fast på rätt vis :-)
Nä, detta är inte vad jag kallar snökaos, även om det kändes lite smått olustigt att mina egna upptrampade spår var borta när jag vände hemåt igen. Jag var ju inte precis ute i vildmarken :-)

, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails