måndag 3 december 2012

Ständigt täppt i näsan

Det måste väl ändå vara en del i anställningskriterierna för att få arbete i en kosmetikaffär? Jag fattar inte hur man pallar!

Bara att sticka in näsan innanför dörren åstadkommer huvudvärk modell tyngre hos mig. Påmindes om det idag igen när vi var iväg för att handla skor. Ja, för om man har med sig ett gäng tjejer och åker till ett köpcentrum så går man inte bara i skoaffärer om man ska köpa skor. Kvinnlig logik. Eller nåt.

Jag var tydligen den som råkade testa No 1 på herrarnas parfymtopp och nu luktar jag "ÅÅÅHHHH, så gott!!!" enligt majoriteten av döttrarna. Inte för att göra reklam men den har nåt mer med siffror att göra än att den kostar många. Och visst, den är OK.


Resan var vinterns första på snö (eller is är nog mer rätt...) och som vanligt är det ett äventyr. Pga medtrafikanterna som verkar ha sommardäcken kvar hela bunten, om man ska gå efter körstil i alla fall.  Vi kom både dit och hem utan trubbel, trots allt. Spännande!

Lite trubbel blev det däremot när jag - äntligen (!) enligt Postens påminnelseavier - skulle hämta mina bokpaket. "Nej, det går inte. Den är sönder." Eh, vilken? Posten? Terminalen där de scannar in så att det blir rätt o dyl var alltså ur funktion. Jahapp. Tur att det inte var nåt viktigt jag skulle hämta. T ex något vi skulle behövt på jobbet? Vad hade man gjort då?

Tacka vet jag på den gamla goda posttiden när det räckte med en underskrift och en smäll med datumstämpel - Varsågod!

Det var tider det!

Och nu, när jag bara har knappt 3 timmar på mig för att skicka in något som är relativt viktigt, då kommer jag inte in på den hemsidan... Teknikens under... Tur man inte stressar upp sig när datorer krånglar. *harkel*

Nu var detta inlägg inte alls av den kalibern jag hade tänkt mig, mer lite tidsutfyllnad medan jag väntar på fungerande webbsida, det kommer förhoppningsvis nåt annat så småningom. Hang in there!






1 kommentar:

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails