torsdag 24 januari 2013

Ska vi verkligen göra det här?

OK, eftersom ni tjatar. Jag drar en kort rapport om den där träningen.
Den går kanoooooooon! Börjar känna av att det är dags att lyfta tyngre vikter och vissa kroppsdelar är betydligt fastare än för 3 veckor se'n när jag började.

Inatt - som för övrigt var värdelös sömnmässigt - skulle jag gosa ihop mig som jag gör ibland när jag fryser. Fosterställning med händerna mellan benen. Typ.

Det var nåt som var konstigt. Hmmm... Vad är det som känns fel? frågade min sömndruckna hjärna. Jo, händerna sjönk liksom inte in och blev ett med låren. Istället var det som att jag fick hålla runtom. Svårt att beskriva. Det var hårt. Liksom.



Det svåra den här veckan har varit att hitta rätt tid att träna. Jag tycker att det är störigt att hela tiden behöva vänta på de redskap jag behöver. Inte så att jag tycker jag har mer rätt till dem än andra, nä så är det inte. Däremot vill jag ha flåset/värmen uppe och att det ska flyta på hela tiden. De flesta gör så gott de kan och förstår att man kanske måste bete sig på ett visst vis för att det ska funka för alla som befinner sig i lokalen, men inte alla.

En del bara rantar omkring. Åtminstone är det så det verkar. Ingen plan alls. Rycker på ett ställe, drar vidare till nästa, rycker lite där. Tar upp mobilen och kollar facebook eller fixar en spellista eller vad det nu är som är så viktigt. Rycker lite igen. Tjatar med polarna. Nästa ställe och rycker lite igen. O s v.
Jag har lite svårt att förstå det där. Betala dyra pengar för att liksom bara hänga med polarna. Pumpa nån liten biceps här och nåt ryggdrag där.

Så, det är lite småjobbigt ibland. Inte så att jag retar mig direkt, kan bara inte låta bli att förundras över fenomenet :-)
Vi har testat några olika tider för att se om vi kan komma underfund med när det är minst folk. Ikväll blir det nog sen träning, får se om det blir bra/bättre.

Och om någon retar sig på att jag skriver "typ" och "liksom" så kan jag upplysa om att jag gör det för att jag själv retar mig på det. Förstärker det bara lite. Liksom ;-)

2 kommentarer:

  1. Det där med låren lät otäckt! Alltså tränar du så hårt att det blivit ett mellanrum mellan låren, en spalt ett hålrum? Läskigt, vilken tur att min Fru inte kan träna och att det är varmt och trångt mellan låren som det ska vara...hm...missförstå mig rätt, nu pratar vi utrymmet mellan låren, inget annat, fast vem tror på Oumberlige Peter, mina poäng i seriösitet är väl sedan länge förbrukade?

    Träna på du, det är ju nyttigt, bler det får hårt och för stort mellanrum mellan låren får du väl ha någon slag kilkudde i mellamrummet! (ler)
    Kram ifrån Oumberlige Peter!
    PS: Ha en fin fortsatt vecka!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig precis. Jag är glad att jag inte tränar med maskiner längre, det är en evig väntan. Det funkar bättre med pass med små grupper och sandballs, TRX, boxning m m. Väntetiden går bort. Härligt!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails