lördag 20 april 2013

Sopigt nervöööööös

Tidig morgon trots att det är lördag...
Två döttrar som skulle iväg till Taberg och köra folkrace (även en svärson), en son som skulle med och meka åt dem. En make som skulle till Föreberg och vara teknisk chef på crosskarten. Plus en trevlig kille till som befann sig i huset och skulle till samma ställe :-)
Min tanke var att sova till sisådär klockan sju. Det hade ju varit skönt. Men nä, det gick ju inte. Inte bara för att de inte var jättetysta, jag kunde helt enkelt inte somna om.

OK, tänkte jag då. Desto tidigare kan jag komma igång med skräpfraktandet. Bra!
Nähäpp! Inte var det några kommungubbar som masat sig till Åker vid 7 inte. Det fick bli slapp i soffan och kaffe istället.

Nu visar klockan nästan åtta och gul som guld går solen ner och det är precis lika tomt på folk. Lite suck där, faktiskt. Frukost ska stekas och sen ska jag väcka mina små hemmavarande hjälpbärare. Se'n borde de väl ha masat sig hit, skräpgubbarna och tanterna?

En bråkdel av det som ska hivas iväg...
 I eftermiddag blir det först nagelfix och efter det... Hjäääälp! Premiärtestning av hojen... Hur kan jag vara så himla nervös för det? Hur ska jag då klara att köra "på riktigt"?

Schemat under min intensivkursvecka är inte nådigt kan jag säga. Det hade varit tufft att klara på fem dagar och nu är det bara fyra... 240 minuters körning/dag i 4 dagar, plus 270 minuter Risktvåan en av dem... Jiiiisses. Kommer att vara som en sleta efteråt!

Och nu ser det bättre ut! Tackar grannarna för hjälpen :-)
Återkommer med rapport från den eventuella mc-körningen...

, , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails