onsdag 17 april 2013

Värsta skräckfilmen!



Fattar ni hur jag hade skuttat upp i taket på den hyrda bilen om det nu hade suttit någon bältad där bak? Halv sju en morgon på landet. Ensam färd mot Göteborg planerad. Det ska inte sitta någon där bakom mig!

Vi (jag och några nästan lika knasiga andra...) hade faktiskt en liten diskussion om det förra veckan, i en annan hyrd bil. Fråga mig inte om orsaken till att vi kom in på ämnet. Eller för den delen; om hur vi kom in på några ämnen överhuvudtaget. Ni vill inte veta :-)

I alla fall... Av någon outgrundlig anledning började vi diskutera hur det skulle tas emot om någon helt enkelt stannar kvar bak i bilen. Åker med nästa hyrare till okänd destination. Som en sånt där gosedjur som barnen får i uppdrag av skolan att ta med sig hem och sedan skriva dagbok om vad de gjort.
Tänk vilka historier det skulle kunna bli!

Vi såg faktiskt en massa möjligheter i detta. Film, TV-såpa, kanske en artikelserie eller blogg? Eventuellt skulle inte alla uppskatta sällskapet. Mest för att de planerat att åka på egen hand. Sitta och sjunga med i alla låtar som spelas, kanske peta näsan i lugn och ro. Sånt där man gör under ensamma bilfärder. Eller? 
Kanske skulle det köra ihop sig för såna som eventuellt hade fått med sig fel fru/make också. Vi har inte vidareutvecklat saken men jag kom att tänka på mig när jag fick morgonens viktiga information.

"Ingen bältad bak"
Tack för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails